Integritetspolicy
Integritetspolicy – Chevalier
1. Personuppgiftsansvarig
Senast uppdaterad: 2025-12-15
Organisationsnummer: 556726-6811
Adress: Konstruktionsvägen 3, 435 33 Mölnlycke, Sverige
E-post: hello@chevalier.se
Everhunt AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter enligt denna integritetspolicy.
2. Hur och när vi samlar in personuppgifter
Vi samlar in personuppgifter när du:
- besöker vår webbplats
- genomför ett köp
- kontaktar vår kundservice via e-post eller chatt
- anmäler dig till nyhetsbrev
- interagerar med vår kommunikation via e-post
Vi har inga kundkonton och erbjuder endast köp som gäst. Personuppgifter behandlas därför huvudsakligen i samband med enskilda beställningar eller specifik kommunikation.
3. Vilka personuppgifter vi behandlar
Beroende på hur du interagerar med oss kan följande uppgifter behandlas:
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Order- och köphistorik
- Leverans- och returinformation
- Kommunikation med kundservice
- IP-adress och teknisk information vid besök på webbplatsen
- E-postrelaterad statistik (t.ex. öppningar och klick)
Vi behandlar inte personnummer. Vid betalning eller kreditköp kan personnummer komma att behandlas av våra betalpartners, men Everhunt AB har ingen tillgång till eller lagring av personnummer.
4. Varför vi behandlar dina personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter endast för tydligt angivna ändamål och med stöd av gällande rättslig grund. Nedan beskriver vi vilka behandlingar som förekommer, vilka uppgifter som används, vilken rättslig grund som gäller samt hur länge uppgifterna sparas.
Köp, betalning och leverans
Vad behandlas:
Namn, adress, e-postadress, telefonnummer och orderinformation.Varför:
För att kunna genomföra ditt köp, hantera betalning, leverera varor samt hantera eventuella returer.Rättslig grund:
Avtal.
Lagringstid:
Till dess att köpet har slutförts och eventuella ärenden kopplade till köpet har hanterats.
Returer och reklamationer
Vad behandlas:
Orderinformation samt returorsak i fördefinierade kategorier.
Varför:
För att kunna hantera returer, byten och reklamationer.
Rättslig grund:
Avtal.
Lagringstid:
Upp till 3 år efter avslutat ärende.
Kundservice
Vad behandlas:
Kontaktuppgifter och den information du själv lämnar i samband med e-post eller chatt.
Varför:
För att kunna besvara frågor, hantera ärenden och förbättra vår service.
Rättslig grund:
Berättigat intresse.
Lagringstid:
Upp till 3 år efter avslutat ärende.
Bokföring och redovisning
Vad behandlas:
Fakturauppgifter och orderinformation som krävs enligt bokföringslagen.
Varför:
För att uppfylla rättsliga skyldigheter avseende bokföring och redovisning.
Rättslig grund:
Rättslig förpliktelse.
Lagringstid:
7 år i enlighet med bokföringslagen.
Transaktionsrelaterad e-post
Vad behandlas:
E-postadress och orderinformation.
Varför:
För att skicka orderbekräftelser, leveransinformation och annan kommunikation som är direkt kopplad till ditt köp.
Rättslig grund:
Avtal.
Lagringstid:
Så länge kommunikationen är relevant för köpet.
Marknadsföring via e-post
Vad behandlas:
E-postadress samt i vissa fall köphistorik och interaktionsdata, såsom öppningar och klick.
Varför:
För att skicka nyhetsbrev, erbjudanden och annan marknadsföring.
Rättslig grund:
Berättigat intresse för befintliga kunder eller samtycke för andra mottagare.
Lagringstid:
Till dess att du avregistrerar dig eller återkallar ditt samtycke.
Webbplatsanalys och cookies
Vad behandlas:
IP-adress (anonymiserad), teknisk information om enhet och webbläsare samt användarbeteende.
Varför:
För att analysera hur webbplatsen används, förbättra funktionalitet och marknadsföring.
Rättslig grund:
Samtycke via cookies.
Lagringstid:
Enligt vad som anges i vår cookiepolicy.
5. Betalning
Vid betalning använder vi externa betalpartners såsom Klarna och PayPal via Kustom Checkout.
Dessa betalpartners är självständigt personuppgiftsansvariga för sin behandling av personuppgifter.
Everhunt AB initierar betalningen och tar emot betalstatus, men lagrar inte betal- eller kreditinformation.
Eventuella kreditbedömningar sker helt hos betalpartnern.
6. Leverans och logistik
För att kunna leverera din beställning delar vi nödvändiga personuppgifter med vårt tredjepartslager.
Dessa uppgifter kan inkludera namn, adress, telefonnummer och i vissa fall e-postadress.
Returorsaker lagras endast i fördefinierade kategorier och innehåller ingen fritext.
7. Mottagare och personuppgiftsbiträden
Vi delar personuppgifter med betrodda leverantörer som behandlar uppgifter för vår räkning, exempelvis inom e-handelsplattform, betalning, logistik, kundservice, e-postkommunikation samt IT-drift och analys.
Där det krävs ingås personuppgiftsbiträdesavtal för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas på ett säkert och korrekt sätt.
8. Överföring utanför EU/EES
Om personuppgifter överförs till land utanför EU eller EES sker detta enligt gällande lagstiftning.
Sådana överföringar sker exempelvis genom EU:s standardavtalsklausuler eller andra godkända skyddsåtgärder.
9. Dina rättigheter
Du har rätt att begära tillgång till dina personuppgifter, få felaktiga uppgifter rättade, begära radering i vissa fall, begära begränsning av behandling, invända mot behandling för marknadsföring samt begära dataportabilitet. Du har även rätt att invända mot behandling av personuppgifter som sker med stöd av berättigat intresse.
Du har även rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten.Du har även rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten.
10. Säkerhet
Vi vidtar tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda personuppgifter, inklusive behörighetskontroller, begränsad åtkomst samt rutiner för radering och arkivering.
11. Barn
Vår webbplats och våra produkter riktar sig inte till personer under 18 år.
Vi behandlar inte medvetet personuppgifter från minderåriga.
12. Kontakt
Vid frågor om denna integritetspolicy eller vår behandling av personuppgifter är du välkommen att kontakta oss.
E-post: hello@chevalier.se